Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Teija - 27 augusti 2009 11:52

Min mamma som var inlagd på sjukhus i tio dagar fick hemtjänst morgon och kväll efter att hon kom hem.


Redan första veckan ville hon ha minskad hjälp så jag hörde av mig på biståndshandläggarnas telefonnummer och lämnade meddelande och blev inte kontaktad.


Skickade ett mejl till en adress som står som kontaktadress på kommunens hemsida och bad dem ringa. Blev inte uppringd.


Ringde förra veckan och fick tag på en person som skulle ta bort all hjälp.

Hemtjänsten fortsatte att komma i alla fall! Till råga på allt äter personalen körsbär från mammas och pappas lilla körsbärsträd och i förrgår plockade en i personalen ett tiotal päron. Utan lov.


Ringde återigen i igår på biståndshandläggarnas telefon. Då låg telefonerna nere på grund av en avgrävd kabel så det gick inte att komma fram.


Skickade återigen ett mejl, men har inte fått något svar.


Vad är det frågan om?


Jag blir faktiskt jättearg och min mamma så himla frustrerad att de kommer fast vi sagt ifrån.


Idag fick jag äntligen tag på en biståndshandläggare och blev senare uppringd av en chefsperson. Så nu skall det bli ordning och reda, hoppas jag...


Beställningen var inte alls bortbokad som den första personen jag talade med och hon var uppenbarligen besviken på sin personal som tar frukt olovandes.


Jag är ju ändå en person i mina bästa år;) och borde orka med sådant här tjafs... men om man är gammal och trött och man inte har någon som hjälper en?!


Stackars, stackars dem.

Av Teija - 27 augusti 2009 09:36

Jag har alltid fastnat för Rustas reklam.


Ni har väl sett den som går nu, med Palmolives duschtvål?


Och jag vet varför jag fastnar för den.


Intressanta ansikten som visas lite för snabbt helt enkelt!


Av Teija - 27 augusti 2009 08:48

Nu är några veckor sedan tjejernas ridning rullade igång på ridskolan.


E som är 12 år rider två gånger i veckan plus på en hoppspecial varannan vecka.


A som är 15 år och precis har börjat hästgymnasiet kommer att rida en dag i vecka på en ridskolan som gymnasiet samarbetar med plus att hon rider två gånger i veckan på ridskolan.


Dessutom skall hon vara en dag i veckan på den egna ridskolan. Mycket häst blir det för henne. Bara tre dagar i den vanliga skolbänken! Hon är så lycklig så...


Många frågar varför inte jag rider.


Hihi, jag brukar svara att jag tycker det är för svårt... Ärligt talat är det för dyrt helt enkelt så det får vara ett slag till i alla fall.


Men jag trivs med att vara på stallet. A letar lite efter en medryttarhäst och det är jag glad över för då vill jag gärna följa med henne dit och pyssla lite, det är så otroligt avkopplande:D

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards