Alla inlägg under mars 2009

Av Teija - 21 mars 2009 14:07

Har varit och handlat på Coop för en gångs skull. Pust, det var jobbigt. Fick springa hundra varv kändes det som... hittar ju inte där. Och dyrare än Maxi är det absolut.


Det blev en lite snärjig lördag minst sagt... men jag får skylla mig själv.Tog sovmorgon till klockan halv tio!


Nu skulle jag kolla om apoteket har öppet och det har de - till 16 till och med! Så passade jag på att smita in här en liten sväng.


Nu skall jag slänga in lite tvätt... hihi, låter det som bekanta lördagsbestyr månne?;)


Trevlig helg till alla:D


Ps: Tänkte tipsa om ett gott rött vin, men datorn får inte kontakt med min mobil så det får bli en annan dag!

Av Teija - 20 mars 2009 12:33


På lunchpromenaden med Nicko idag så sökte sig blicken ner i dikena och på de slänter där det brukar komma små gula solar...


Men ingen tussilago ännu.


Idag är det vårdagjämning.


Så det kan ju inte dröja så länge eller hur? :D

Av Teija - 20 mars 2009 08:31

För mig är nog frukosten den vikigaste måltiden på hela dagen. Finns inget så gott och framför allt - mysigt, som frukost!


Idag åt jag en rejäl macka med kalkonkött och tomat. Ett kokt ägg och en stor kopp med kanelthe. Mums!


Har just hittat ett gott nytt bröd på Maxi som bakas av Åkes. Morgonrunda med Solros och linfrö. 7,1 gram med kostfiber.


Köpte också deras Hönökaka som till min stora förvåning tydligen är originalbrödet sedan 1934!


Köper inte så mycket ljust bröd men ibland gör jag det för variationens skull. Riktigt gott var det med:D

Av Teija - 19 mars 2009 16:27

L min man frågade mig om jag ville hänga på och äta lunch ute.


Närmaste stället serverar enbart soppor på torsdagar....


På vägen dit såg jag en massa snödroppar! Skulle knäppt en bild på dem, känns lite fattigt med vår enda snödroppe... förresten är det två nu!


Och jag fattar inte, varje gång vi går ut och äter lunch tycks det vara torsdag och så äter vi... ärtsoppa!


Avstod pannkakorna i alla fall... någon måtta får det vara;)


Tre plusgrader och sol har vi haft idag.


Det gjorde att vi stod ut med den isande vinden. Snöade faktiskt några vilsna flingor när vi satt och åt.


Och imorgon är det fredag igen.


Hurra, vad skönt:D



Av Teija - 18 mars 2009 13:02

Nu har det kommit fjärilar i alla fall;)


För häromdagen fick jag höra goda nyheter.


Det är bara det att det är hemligt än så länge.


Så jag får inte säga något till någon. Inte ens min familj. Det är så svårt att hålla tyst när man är så glad!


Hihi, hoppas de inte läser det här - då lär jag få det hett om öronen!


Är bara så himla glaaad!


Tjohoo!!!



Av Teija - 18 mars 2009 12:42


Igår bakade jag bullar igen.


Denna gång skulle jag på vägföreningens årsmöte och jag hade lovat att ta med lite fikabröd.


L, min man fick också med sig en påse bullar - han skulle på styrelsemöte i mineralklubben han är med i.


Det blev en plåt med vaniljbullar och en plåt med kardemummabullar... Antar att de blev goda för de gick åt som smör:)


Hm, kanske någon har tips på andra fyllningar som är goda att ha i bullar?



Av Teija - 17 mars 2009 11:01


Grått väder idag med lite iskallt uppfriskande regn;) 


Idag är det lätt att drömma sig bort till sommaren.


Nu längtar jag efter att få se sommarens första fjäril:D


Imorse försov vi oss. Vaknade tjugo över sju, oj vad det blev bråttom.


Men det gick bra i alla fall fast man blir ju som att man har huvudet under armen hela dagen efter en försovning...





Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards