Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Rätt att jaga varg?

Av Teija - 4 januari 2010 22:54

Nu har det ju skjutits av vargar.


Vi hade ju varg där vi hade vårt torp. Det var på gränsen mellan Värmland och Västmanland.


Vi ett tillfälle såg min man en varg som jagade en älg, men den fick inte tag på den utan lommade tillbaka över vår ganska stora tomt. Det var åtminstone en varg till där i skogskanten.


Vad jag vet så rör sig vargar över stora skogsområden väldigt fort. Jag kan inte säga att jag var rädd för att den fanns där i skogarna. Men det är klart att det inte är så roligt om man har hunden lös i skogen.. eller får förstås.


Ändå känns vargjakten fel för mig. Oproffsigt skött och skjutet helt klart.. och dessutom borde de ju ha tagit utvalda djur och inte på måfå.


Vad tycker du?!

 
 
Maddo

Maddo

5 januari 2010 11:06

Jag känner att jag vet för lite om detta område för att uttala mig. Jag är ju rätt kritisk till media så jag vill inte lita fullt på media..

Angående lyan så märker jag ju själv att jag mår bättre av att bo här ute. Det är viktigt för mig med utrymme i hemmet också och det har jag här.. men naturen är vacker där ute! Nina bor iaf kvar :)

Massa kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

5 januari 2010 15:26

Ja, jag vill ha någon varg runt våra hagar med små föl osv, men visst var det helt hysteriskt att ge sig ut 12 000 man.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

5 januari 2010 16:39

Jag håller med dig!!

Men måste de nu skjuta så se till att döda dem på en gång så de slipper bli skadeskjutna! Fy vilket djurplågeri!

Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Truddelutt glömde

Truddelutt glömde

5 januari 2010 16:40

God fortsättning på det nya året!!!

Kramisar

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Mirjamita

Mirjamita

6 januari 2010 00:55

Håller med att det känns fel. Å andra sida har jag aldrig varit i närheten a en varg. Inte vet jag vad jag skulle tycka om det fanns en här i vår skog. Försiktig, kanske lite rädd skulle jag nog kunna bli, men att skjuta av dem när de ändå inte är fler, vet jag inte om det är riktigt. Men inte är jag fårägare heller... jag är bara en velpotta som har svårt att ta ställning.

Men en sak vet jag - du har dina tulpaner du också.
Hälsningar och god att,
Mirjamita

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Mita

Mita

6 januari 2010 13:51

Jag är helt emot vargjakten........

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Teija

7 januari 2010 14:36

Såg en översikt på hur mycket vargar det finns i de nordiska länderna och Sverige ligger bra till där... bara det att det är så mycket inavel. Det är ju inte bra.

Nåja, hoppas att det blir bättre framöver med det här!

Själv är jag inte rädd för vargen, den är skygg för människan. När hörde man senast att en varg skulle ha angripit människor? Det är värre för hundar och får.

Ha en bra dag, det som är kvar av den!

 
Maddo

Maddo

7 januari 2010 16:59

Oj.. jag kom inte i säng. Det stundande projektet har tidigarelagts så nu är jag i planeringsstadiet och istället för lördag blir det ikväll. DOOH! ;) Du kommer nog gilla mitt projekt. Jag har smygintroducerat det i bloggen så vi får se om ngon listar ut det. hihi.

Hoppas allt är väl med dig och att livet rullar på!

Många tankar och kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Nettis

Nettis

9 januari 2010 12:05

Kan dom inte låta den stackars lilla vargstammen vi äntligen har fått ihop, vara?!!! Jag blir galen på sånt!!!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AtomicHarbor

13 januari 2010 19:50

Japp, jag tycker inte man bör jaga varg förrän man konstaterat genetiska skador tex eller att vargarna blivit för många och för närgångna.
Och för att få jaga varg borde man få en speciell utbildning.

Ha're :=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards