Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Har alla mygg flyttat till oss?

Av Teija - 1 juni 2009 11:40

Jag är alldeles förundrad över hur mycket mygg det är i år.


När vi åt lunch ute på altanen igår så hade vi dukat i skuggan under sekvojatädet.


Haha, bara att inse att man är ju poppis - bland myggorna alltså;)


Gissa sedan hur det var på kvällen när jag planterade blommor i utekrukorna?!


Så många och ettriga - har aldrig varit med om maken! Skall det bli tropik här framöver månne?


Har du också mer mygg än vanligt där du bor?


Eller har alla flyttat hit till oss;)

 
 
Sussi

Sussi

1 juni 2009 15:05

Då måste nog myggorna vara uppdelade mellan dig och mig!!! Vi har så mycket mygg så jag är uppäten på benen.. Det kliar!!!! :-(

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

1 juni 2009 15:18

Jag schasade bort mina mygg så förmodligen så bor de hos dig nu. :)
Närrå.
Har inte sett så många mygg här, peppar peppar. Inte på golfbanan heller men dit lär de nog hitta så småningom. Minns hur det var förra året. Hemskt!

Ja det finns en låt som är riktigt bra med på Svensktoppen och det är "Om du lämnar mig nu" med Lasse Winnerbäck och Miss Li.
Den fick en röst och "Movin on" med Sarah Dawn Finer blev en annan jag röstade på.
Sen spelade det inte så stor roll för mig så det blev 1000 Miles med Heat. Den låten fastnar iaf i huvudet så som tack för att jag fått gå och sjunga på dem ett antal dagar så fick de min röst. Hihi

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

1 juni 2009 15:19

Nej! Jag glömde ju kramen.

kramis!!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

2 juni 2009 07:41

Vi har inte så mycket mygg men jag reflekterade igår när vi satt ute på kvällen att det är sanslöst mycket med flygfän, tror att jag sett en mygga iår=)

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 juni 2009 07:45

Inga mygg än men en hel del knott.
Inga kul djur något av dem.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

2 juni 2009 11:18

Ja, usch vad det kliar!
Hm, tänk så olika det är då. Håller med om att det är mycket insekter!
Ha en fin dag:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards