Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Spindlar i taket

Av Teija - 4 juni 2009 13:03

Igår morse när jag vaknade så låg jag och tittade på en spindel som sprang runt på innertaket.


Hm. Har ju sett den bo i vårt sovrum men inte kommit mig för att ta ut den. Har väl tänkt att när jag putsar fönstren och byter gardinerna så får den väl avhysas då...


Nåja, hämtade ett stort glas som jag fångade den i - lätt som en plätt. Ut på trappan med den. Men den ville inte ge sig iväg. Vet inte hur länge den satt där.


Så i morse satt en spindel i taket igen.


Tänk om det var samma? Nej då, när jag släppte den ute så såg jag att den var mindre.


Får väl se om vi har fler spindlar som inneboende.


Kanske fångar jag en ny spindel imorgon?!

 
 
-Nena-

-Nena-

4 juni 2009 19:02

Huamg för spindlar.
Det påminer mg om att jag och dottern faktiskt låg på min säng i går och såg en krypa där uppe i taket men sen försvann den och vi hoppades på att jag inte skulle få den i huvudet under natten.
Kanske jag ska försöka hitta den och släppa ut den.

http://nena.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

5 juni 2009 18:38

Var glad för dina spindlar, det bevisar att ni bor i ett friskt hus.
Trevlig kväll!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 juni 2009 09:22

Eftersom du inte dödade spindeln så var det väl inte ditt fel att det regnade så mycket dan efter :-) hihi

Ha en fin söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

9 juni 2009 22:29

Idag när jag låg och vilade på sängen (är sjuk) så satt där en spindel till i lampan. Hihi. Samma randiga variant!
Fångade även den i ett glas. Så kan ingen skylla regnet som skall komma imorgon på mig då;)
Hm. Vi har nog ett väldigt friskt hus då!

http://varannandag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards