Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Hahaha, det här bjuder jag på!

Av Teija - 18 juni 2009 23:10

Idag har jag gjort bort mig riktigt rejält.


Så var jag då på Maxi och handlade. Inte så där jättemycket men tre stadiga kassar med mat blev det.


Kommer ut från Maxi och marcherar med bestämda steg mot den delen av parkeringen där jag brukar ställa min bil. Så kommer jag ju på att jag ställde den ju inte där jag brukar.


Fortsätter raden ner med bilar och det finns ingen lucka där jag kan smita igenom med vagnen för att komma rätt.


Ok, tänker jag då, då får jag gå på utsidan av parkeringen för att komma rätt.


Haha, då låser sig ett av hjulen på vagnen.


Där står jag i spöregnet och sparkar på hjulet tills det går upp ett ljus i min skalle. Kan det vara så att...


Jepp. Precis innanför parkeringen står en skylt att det inte går att ta vagnarna utanför parkeringen, just det - för att ett hjul låser sig.


Suck!!!


Där stod jag och kände mig kriminell. Fast jag lovar - jag tänkte inte stjäla vagnen.


Inte vad jag vet i alla fall;)



 
 
Ingen bild

billes-mamma

18 juni 2009 23:43

Ha en trevlig midsommar
Hoppas det blir lite bättre väder ;)
Kram

 
Mita

Mita

19 juni 2009 06:07

Jag får önska dig en trevlig midsommar med god mat och dryck!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

19 juni 2009 10:13

Får önska Er en GLAD MIDSOMMAR.

För min del så gjorde jag bort mig rejält igår. Hade yngsta svärsonen på msn han skickade mig en länk som jag skulle titta på. Ok! klickade och fick se ett hus till salu. Frågade såklart om de tänkte byta. Fick då en fråga om vad jag tyckte om det. Jag kikade på alla bilder sen skrev jag att: (och det är då jag gör bort mig) "huset ser väl ok ut o s v, men badrummet är hemskt, kanske inte själva badrummet men väggarna i den färgen och mönstret." DÅ skrivar han att "DET ÄR MITT FÖRÄLDRAHEM" Ajajaj!!! Tur att jag var hemma,jag SKÄMDES SOM BARA DEN.
Men han sa "ingen fara, han tyckte likadant även om tapeterna,-70tals." Det är andra som bott där nu och säljer. Men de är sugna på att byta då det är i ett bättre läge. Nu har de sutterräng.
Anledningen till att det blev såhär är att Susanne(min dotter) brukar låna hans dator då och då fast hon har egen.
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

19 juni 2009 14:12

Tack, ha en härlig helg ni med:D

Hihi, Ulla - så det kan gå! Skönt att han tyckte likadant som du!

Ha det bäst mellan regnskurarna! Nu är det sommar på allvar;)

Kramar!

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

19 juni 2009 16:04

Tack!Detsamma önskar jag dig teija.
Ha det riktigt mysigt.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 juni 2009 14:39

Förstår att det kändes lite pinsamt hihi

Hoppas du hade en riktigt trevlig midsommar :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

20 juni 2009 22:19

Oj, vilka avancerade vagnar! :O

Hur har din midsommar varit? Kramar

http://dreammaddo.se/blogg

 
Anki J.

Anki J.

21 juni 2009 01:35

Din händelse ovan kunde lika bra hänt mig. I torsdag när jag kom ut från Maxi med en vagn som var proppfull och svårmanövrerad, så tågade jag oxå mot det hållet där jag alltid brukar parkera min bil. Men det var bara det att denna gången var det jätte svårt att hitta en p-plats så jag fick ställa min lilla pärla (hm) på motsatta sidan och långt från entré-dörrarna. En karl skrattade åt mig när jag högt kommenterade "ja visst ja" och försökte vända hela kalaset åt andra hållet. Tacka vet jag när Julia eller någon av de andra barnen är med och kan hålla rätt på sin virriga mamma (hihihi)
Kram

http://www.jankils.se

 
Sussi

Sussi

21 juni 2009 11:06

Det blir nog en världsproblemlösare idag också hihi Vädret ser helt okej ut..

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

21 juni 2009 11:44

Så det kan bli! ;) Fick mig att tänka på när jag glömde ta med mig maten jag köpt på ICA. Jag betalade och gick därifrån! Kvar låg 2 stora kassar mat på bandet... Kom på det när jag nästan var hemma! Maken fick hämta maten som den snälla kassörskan packat ihop...

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

21 juni 2009 13:21

Sikken tur att det finns folk som tycker annorlunda - annars hade jag ju inte fått plats på tåget.. :P

Får se om jag kör yoga på tåget framöver. haha

http://dreammaddo.se/blogg

 
Ingen bild

Teija

21 juni 2009 21:52

Hihi, skönt att det inte bara är jag som är virrig emellanåt!
Vi får nog köra lite yoga allihop... kanske det hjälper;)På tåget då alltså!
Kram till er alla;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards