Alla inlägg under mars 2009

Av Teija - 17 mars 2009 10:08


...delad!


Igår blev jag fascinerad av att A sade att dansbandsmusik verkligen inte går att lyssna på.


Haha, sade jag till henne. Nu låter du ju precis som farmor ju!


Tjejernas farmor tycker i princip att all musik från 80-talet och framåt eller så bara är dunka-dunka.


Själv kan jag lyssna både på dansbandsmusik och dunka-dunka och allt därimellan och utanför med (hihi, blev det inte lite rörigt nu? ;)  och mycket av den musiken som A lyssnar på är väldigt bra.


Jag är född på 60-talet och gillar det mesta bara det har en melodi.

Farmor är född på 30-talet och A på 90-talet - hon är 15 år.


Vad är det som har hänt? Back to basic?


Man skall ha respekt för andras smak även om musiksmaken är lite delad!


Eller vad säger ni om det här: Hihihi

Av Teija - 16 mars 2009 11:40


Två av våra döttrar är lediga från skolan idag för lärarna har studiedag. Vi har nio plusgrader idag och strålande sol!


De skulle ut och busa med vår kanin Candy nyss och då kommer A in alldeles glädjestrålande.


Jojomensan, nu har första snödroppen slagit ut!


Wow!


Wow, kan man kanske inte säga om den suddiga bilden men ändå - visst är det härligt:D

Av Teija - 15 mars 2009 22:03

Det blev verkligen gott!


Körde i stort sett på ditt recept -  lade bara till lite kycklingfond och använde mig av broccoli då vi inte är så förtjusta i spenat i vår familj.


Använde vanlig cremefraische plus olika örtkryddor.


Tack Agneta på Stort och smått:D


Receptet i enkel version hittar du här under kommentarerna!

Mat
Av Teija - 15 mars 2009 21:16

Min man som har ´haft diabetes i 46 år har det så väldigt jobbigt med sin axel och arm.


Han hade först det som kallas "frozen shoulder" i ena axeln. Det satt i några år.


Sedan kom det i andra armen. Där har det suttit länge nu. Det är nog åtminstone 6 år.


Just frousen shoulder är vanligare när man har diabetes.


Gissa om han har ont! Han kämpar varje dag med denna smärta. Han är en riktig kämpe.


Eftersom han har så ont när han använder armen- han kan knappt äta med den så är det svårt att sköta jobbet han har så har han eller snarare vi, gjort allt det går för att det skall bli bra.


Akupunktur, massage, sjukgymnastik - you name it!


Nu jobbar vi för att han skall få sjukgymnastik i vamvattenbassäng. Det skall visst vara väldigt bra.


Det går att operera också men det ger inte alltid bra resultat.


Det som ger bra resultat är att hålla humöret uppe och få peppning och det försöker vi i familjen bidra med förstås:D



Av Teija - 14 mars 2009 18:03

Det har varit en vilsam lördag. Snön har töat en hel del och det är bara mer och mer vår i luften.


Dagen började bra.


Nicko vår hund låg och snusade i min armhåla. Och då kommer vår katt Max och lägger sig i den andra;) Hihi, de är för söta! Gissa om jag hade fullt upp att klia på dem... 


Sedan har vi fixat lite här hemma.


Egentligen skulle vi vara borta på middag ikväll men alla är inte helt friska så vi gav återbud till dem vi skulle till.


Önskar dem som läser detta en riktigt mysig kväll:D



Av Teija - 14 mars 2009 17:58

L min man satte igång projektet med att byta kran på handfatet i badrummet idag. Kranen där är sprucken vilket orsakar ett oljud allt emellanåt. Det låter som en mistlur, ylar eller brummar...


Både jag och E fanns tillhanda men när jag gick ifrån för att fixa lite med annat helt kort så for handfatet i golvet med ett brak!


Min första fråga var bara om de gjort illa sig men så var inte fallet.


Golvet som är kaklat klarade sig också. Vilken tur i oturen!


Så nu är de fortfarande iväg för de for iväg för att köpa ett nytt handfat. Så kan det gå!



Av Teija - 13 mars 2009 13:02


Vilken fin dag idag! bilden är från lunhpromenaden med Nicko.


Det blir ju inte sämre av att det är fredag heller...


Planen här är som vanligt. Efter jobbet skall vi städa lite, sedan åker jag och handlar lite. Så är det förberedelse av mat och ridning för tjejerna.


Sedan är det myspys fredag! M


Önskar alla andra det också:D

Av Teija - 13 mars 2009 12:46


Haha, kolla in det här.


Ja, det är så sant... det går upp och ned med pengavärdet:D

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards