Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Humor på recept?

Av Teija - 2 april 2009 12:39


Kanske det vore något att få humor utskrivet på recept av doktorn?


För mig har humorn alltid varit räddningen. Det hjälper mig att hålla distansen från mig själv.


Sedan är det ju klart att i vissa lägen kanske det inte räcker men det räcker långt!


Intressant också att 20% av ens humor är arv. Min pappa och jag är väldigt lika faktiskt, hihihi;) Ibland skrattar vi åt bara det... så kul har vi det:D


Ny serie som heter "Humor är både medicin och vaccin" på Svd:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/artikel_2680481.svd


 
 
Sanna

Sanna

2 april 2009 15:12

Stackare och blev lurad så. Nej jag har haft min stegräknare i många år nu och bara bytt batteri en gång. Den visar rätt tycker jag men de första 8 stegen uteblir om man stannar och det stämmer då jag kollat ett flertalet ggr.
Du kanske skulle köpa dig en ny för det är ett roligt sätt att prestera sin motion på. Man behöver ju inte ha den på hela dagen utan ta promenad som man sedermera ökar på.

Trevlig blogg du har och vårlik som sjutton...hehe
Humor är viktig ingrediens i vardagen och att skratta mycket är nyttigt.

Ha det gott!

http://sancha.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

2 april 2009 15:29

Humor är superviktigt för mig också!
Läste din presentation och log igenkännande. Jag är född 62, har varit gift i 25 år och har tre döttrar! Mina är i åldrarna 14-24.

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 april 2009 15:31

Ja, humor är jätteviktigt i vardagen.
Jag skulle inte klara mig utan några skämt då och då..
Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Singo fnissar...

Singo fnissar...

2 april 2009 18:58

Visst är humor en viktig ingrediens i välmåendet! Likaså borde vi skriva ut motion till bl.a överviktiga!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

2 april 2009 20:27

Ja, är det inte vår så skall det vara sommar - eller hur;)

Hm, skulle nog behöva motion på recept Singo!

Ha en trevlig kväll och fredag:D

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 20:40

Humor är ett måste, utan den blir livet så grått.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

4 april 2009 11:27

Du har så rätt Nena! Det blir inte bara grått utan mer gråt;)

 
Maddo

Maddo

5 april 2009 11:27

Humor är livsviktigt! =)

http://dreammaddo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards