Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Teija - 28 januari 2009 22:51

Jag blir så full i skratt för nu har E:s röst börjat likna min så mycket att folk som ringer har svårt att höra vem det är av oss tjejer här hemma som svarar.


Vad det gäller A som är femton år har det varit så ett bra tag.


Sådant är livet;)


Så händer det ju att det ringer folk hem till oss att de frågar mig om jag har mamma eller pappa hemma. De tror alltså att jag är ett av barnen.


Hur komiskt som allra helst:D

Av Teija - 28 januari 2009 13:12

Jag har blivit utmanad av Lena!



Vilken mat äter du ofta?


Korv på längden, bredden och höjden... Hahaha;) Ok. Tunn spagetti (treminuters) med köttfärssås.



När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper

du till att duka av?  


Jag hjälper till, om jag bara får förstås.



Var sitter du helst när du bloggar?


Tar gärna en liten paus från jobbet och bloggar lite. Är min egen chef så jag kan göra det med gott samvete.



Köper du ofta Triss? 


Aldrig.



Vilken stad eller land har varit din bästa semester?


Har inte rest så mycket men Maldiverna helt klart.


Vilken TV-kanal tittar du mest på? 


Vi har bara de markbundna kanalerna ettan, tvåan och fyran. Har ingen favorit. Är kräsen på filmer... är det inte bra så går jag och hm... styker;)




Här är reglerna: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dem sedan på deras bloggar. Be dem läsa din, och låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen!


Utmanar dessa:

Singo - nyfiken på dina svar

Anki J - hoppas du hinner svara du har ju söta hundvalpar att ta hand om

Maddo - nu får vi veta om du köper Triss

Truddelutt - Du är redan utmanad. Men du behöver inte svara två gånger;)

Av Teija - 28 januari 2009 11:21

Köpte lite böcker som jag varit sugen på ett tag.


En av dem heter "Supermat" (Helena Nyblom) och handlar om hur vi med hjälp av maten vi äter kan förbättra vår hälsa.


Det är inte alls krångligt utan i grunden handlar det om att äta mycket rena livsmedel och inte några halvfabrikat. Boken är väldigt inspirerande med vackra bilder.


Vet man med sig att man har någon svaghet i hälsan kan man med hjälp av maten optimera förutsättningarna så att man skall må så bra som möjligt.


Det står lite om viktminskning också men köpte även boken "Ät dig smal" (Anna Selby) som tar upp 100 livsmedel som gör gott för viktminskningen.


Hihi, precis vad jag behövde kan jag säga.


Blev bums sugen på paprika och päron t ex, just för jag vet nu vad de gör för nytta i kroppen. Och morot som funkar som detox!


Mycket bra:D

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards