Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Teija - 25 februari 2009 20:11

Idag har det varit en riktigt bra dag.


Tog det lugnt med tjejerna som var hemma idag. Vi pratade, tittade lite på tv - House är poppis - och lagade en god lunch tillsammans.


E vår elvaåring har tänk göra vårt företags första hemsida. Rätt kul faktiskt, hon är riktigt duktig - så det pulade vi med också.


Sedan åkte jag och A till stallet i grannstaden. Kanonlektion på en något förvuxen ponny. Knepig liten häst men A var glad efteråt och vill gärna ha hästen igen.


Efter att ha suttit på läktaren en timme så var min envetna hosta igång rejält. Den vill liksom inte ge med sig efter senaste förkylningen. Nu kör jag medicinering enligt eget koncept. Köpte Akut x3 på hälsokosten som innehåller timjan och faktiskt vidgar luftrören lite och så kör jag slemlösande Quilla Simplex. Funkar väldigt bra, men det blev väl lite väl mycket snack som frestade på där på läktaren!


Efter att ha snabbhandlat på Maxi for vi hem och fixade tunn spagetti med ost och skinksås med lite mys därtill.


Det var riktigt gott.


En bra dag alltså, som inte är slut ännu:D




Av Teija - 25 februari 2009 15:28

Jag har blivit grundlurad av detta företag.


De lurar en att tro att de ringer från Eniro och man gör en inspelad beställning. Inte förrän fakturan kommer inser man att man blivit blåst.


Rent spontant när jag inte fick tag i dem så faxade jag fakturan med den sedvanliga text man skriver med bland annat polisanmälan. Jag blev uppringd av en person som lät väldigt upprörd över detta och som i princip idiotförklarade mig eftersom jag inte insett vad jag beställt!


Annonsen kostar 2 990:- plus moms och de erbjuder 30% rabatt eftersom jag känner mig lurad.


Detta företaget är i själva verket Tuz Infoförlag AB som finns med på Varningslistan från Svensk Handel.


Har googlat och sett att även andra blivit lurade.


Läs här på Spirulinas blogg och kontakta gärna Robert som lagt första kommentaren! Det har jag gjort. Eller kontakta mig! För en gångs skull publiceras inte din kommentar direkt utan jag kollar den först om du inte vill att dina kontaktuppgifter skall synas här!


Läs också här om vad du skall tänka på.


Vi på vårt företag beställer aldrig något annons annat än hos Eniro.


Därför vet jag att det inte framgått klart av säljaren varifrån hon ringde!


Varning för detta företag.


Tillagt 17 mars:

Igår handlade det om bluffakturor på fyrans nyheter. I högen de visade fanns även en faktura från Branschdelen.

Rådet från polisen var: säg aldrig ja till något per telefon.


Tillagt 31 mars:

Den 26 mars kom två påminnelser samtidigt. Vad oproffsigt men vad kan man vänta sig? Faxade dessa tillbaka på sedvanligt sätt.


Tillagt 21 april:

Nu har påminnelse nummer tre kommit.


Här på bloggen kan jag se att det är många som kommer in här på min blogg för att de Googlar på branschdelen eller Tuz Infoförlag. Det är minst en varje dag.


Tillagt 28 maj:

Har inte hört något mera från dem.


Tillagt 16 september:

Har fått ett brev där vi uppmanas betala in vår s. k. skuld eller kontakta dem för amorteringsplan. Där står också att de kommer att fortsätta påminna oss tills vi betalat och att det kan hamna hos Kronofogden.


Ett bestridet ärende kan inte lämnas till kronofogden utan måste behandlas i Tingsrätten. Det borde de veta!


Fortfarande är det minst en om dagen som kommer in på min blogg angående detta blufföretag.


 

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards