Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Teija - 11 juli 2009 13:26

Nu skall jag ut och plocka jordgubbar tillsammans med familjen:D


Vi har ett eget litet land alltså.


Nu måste vi plocka och frysa för allting verkar mogna samtidigt!


Hihi, varför kan de inte mogna pö om pö från maj till augusti så man kan äta dem färska och fina och helst solvarma jordgubbar precis varje dag?


Kram till alla goa bloggarvänner - ha en fortsatt härlig helg!

Av Teija - 11 juli 2009 13:16

Under fem års tid jobbade jag åt ett rekryteringsbolag som uthyrd konsult.


Det var roligt men arbetsdagarna blev längre än jag ville. När E fick diabetes för drygt tre år sedan slutade jag med det. M hade vi ju redan vårdbidrag för hon har ju både Downs syndrom och diabetes.


Vi får ju lite vårdbidrag för E också, så alla de pengarna har jag använt till att kunna arbeta mindre. Jobbar enbart i det egna företaget nu.


Från och med nästa sommar måste jag börja arbeta minst 75 procent igen. Detta för att M:s vårdbidrag upphör då.


Det har varit fantastiskt bra att kunna lägga sin tid på familjen istället för att kunna förvärvsarbeta. Tror inte att jag orkat med allt annars. Två döttrar med diabetes är tufft att ha.


Hur hade en arbetsgivare kunnat acceptera alla sms och samtal varje dag från döttrarna angående blodsocker och annat?


Det hade nog varit väldigt knepigt!


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards