Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Teija - 28 juli 2009 19:42

Istället för att städa här hemma så har jag suttit en hel del vid datorn. Fast jag måste säga att med tanke på vad jag gjort så hade jag faktiskt hellre städat.


Vi har ju vårdbidrag för två av våra tjejer. Vi har haft fullt vårdbidrag för M som har Downs syndrom och diabetes. Ett halvt har vi haft för E som har diabetes.


Vi fick besked om att det skulle bli sänkt från och med förra sommaren. Av det första beslutet framgår att det är E:s del som blivit sänkt till en kvarts.


Överklagar och F-kassan står fast i sitt beslut men då framgår det att det faktiskt kan vara så att det är M:s del som blivit sänkt. Hm. överklagar till Länsrätten där det bekräftas att så är fallet och att det inte är styrkt att M skall ha ett halvt vb för att hon har Downs!


Suck.


Idag har jag alltså skrivit ett överklagande till Regeringsrätten. Eller snarare påbörjat det...


Jag är ingen gnällspik och jag vill alltid tänka och säga det som är positivt här i livet. Det är en plåga att behöva skriva ner det här... Och bara att påminna sig vilket arbete vi lägger ner på att hjälpa våra tjejer. Det är inte lätt för M kan jag säga.


Så där. Nu har jag varit lite gnällspik i alla fall. Kanske det gjorde lite gott i alla fall:D


Kram till dig som orkade läsa ända hit.


Och kram ändå ifall du bara läser denna rad;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards