Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Sprida kärlek:D

Av Teija - 4 februari 2009 11:08

Har blivit utmanad av Sussie!  Och av Billes-mamma:)

Tack för det!


Så här går det till:

REGLER: Bloggaren skriver 8 fakta/(o-)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skrivet ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o-)vanor.


I slutet skriver du 8 personer som du utmanar. Kom ihåg att länka till dessa och även till den som har utmanat dig! (Spread the love!)


1. Är väldigt intresserad av mat och kost. Lever inte som jag lär men min plan är att bli en bättre människa på den fronten.


2. Älskar att läsa tidningar och böcker om hästar. Rider inte själv längre men sponsrar mina döttrar och älskar hästar.


3. Tycker om ett gott rött vin till maten.


4. Har en ovana att få bråttom - oj är klockan så mycket - och lämna världens oreda efter mig som jag får ta itu med när jag kommer hem.


5. Strular datorn så gillar jag verkligen att lösa problemet. Jag ger mig inte förrän det är klart!


6. Har alldeles för lång stubin. Borde säga ifrån snabbare, vänligt men bestämt.


7. Min man tycker att jag kan skoja bort allvarliga saker ibland. Haha, min humor tar död på honom...


8. Älskar mörk choklad. 70% kakao, gärna Lindt!


Tar mig friheten att välja bara fyra att utmana och sprida kärlek till:

Truddelutt

Lena

Singo

Lena på Nygårds


Kram på er!

 
 
Lena

Lena

4 februari 2009 12:44

Tjenixen ; )
Kul med utmaning!!!
Ska försöka hinna med den i dag annars tar jag den i morgon!

Ha en fortsatt bra dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Billes-mamma

4 februari 2009 13:56

Hej på dig! Brukar vara inne och läsa lite nu och då. Såg att du hade fått en utmaning.
Och jag som gjorde samma sak nu :)
Jag har utmanat dig i min blogg ;)

 
Hannah :)

Hannah :)

4 februari 2009 16:31

Hej! Okej, var han Papillon när han föddes då eller har han blivit mer som en Papillon nu? (; Cayennes syster, Korall, hennes öron ville inte resa sig, & uppfödaren provade allt, tejpade, limmade & så, men dom bara föll ner. (; Så nu är hon om registrerad till Phaléne. :)
PÅ den där visningsbilden ser man att han liknar mer en Papillon, en riktig sötnos. Hihi.
Aa, skynda er. (; Hihi, men det spelar ingen roll hur gamla dom är när man skaffar en till, mer hur unga dom är. Skojj om ni skaffar en till, meddela om ni hittar någon ni är nyfiken på eller så. Vart ifrån kommer Nicko? Cayenne & Cinnamon kommer från Glimmerns kennel. www.Glimmernskennel.com är deras sida, på "Hundarna" där inne kan du även se Korall, som blev omregistrerad som Phaléne. Om du har lust!
Haft en fin dag?

Kramar från Hannah & fjärilshundarna.

http://www.Cayennepeppar.se

 
Truddelutt

Truddelutt

4 februari 2009 19:06

Utmaningen är antagen men kanske inte gör den precis just nu.
Trevlig kväll!
kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

4 februari 2009 22:56

Bra utmaning som jag antog direkt! :)

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards