Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Borde vara bromsolja på tandläkarräkningen;)

Av Teija - 13 februari 2009 08:48

Igår var jag för sista gången hos tandläkaren. I alla fall för den tand som han hållit på med sedan i november.


Suck, det blev inte billigt kan jag säga.


Efter rotfyllningen sprack tanden så tandläkaren satte på en krona i stället för att laga den på vanligt vis. Allt som allt gick det på 7 600 kr.


På hemvägen så kände jag att bromsen tog väldigt lågt.


Halvvägs hem tändes en varningslampa så jag stannade för att kolla vad det står i instruktionsboken. Hm. Antingen bromsoljan som är för låg eller så en bromskrets som gått. Kör bilen till verkstan stod det i boken. Kollade behållaren med olja och den såg ju nästan tom ut...


Tog i alla fall fasta på "kör" så jag körde hem och idag skall vi fylla på bromsolja så får vi se!


Nyss plingade det på dörren (jag jobbar hemma) så var det en granne som frågat mig om jag ville följa med ut och äta lunch idag! Hon ville bara påminna och självklart kommer jag ihåg det.


Det skall bli så trevligt:D



 
 
Truddelutt

Truddelutt

13 februari 2009 11:09

Kanske är en läcka i bromsoljebehållaren.
En liknande grej hände mig oxå en gång. Mor, syster, hennes väninna och jag skulle till finland. Vi hade pappas nyservade bil. Vi var på väg att köra på Finlandsfärjan via rampen upp. Jag körde och eftersom det inte är så kul att göra start i backe när man ev kan ha en bil rätt nära bakom sig så brukar jag alltid vänta med att köra på rampen tills bilen framför nästan är uppe.
Gjorde så även denna gång men av någon anledning så blev det stopp så jag blev ståendes i backen ändå. Satt där med foten på bromsen och så kände jag hur pedalen sakta men säkert sjönk. Jag flyttade diskret farm lite extra på sätet för att kunna trycka ännu mer men pedalen fortsatta att sakta sjunka. Var en väldigt obehaglig upplevelse där i backen med bilar bakom mig.
Inget hände utan kön lossnade och vi fick köra på. Berättade om bromsen för syrran (sa inget när vis satt i uppförsbacken) och vi tog "bruksanvisningsboken" med oss till hytten.
Var ju bromsoljan som var låg, konstaterade vi. När vi sedan kom fram till Åbo åkte vi till närmaste mack och köpte bromsolja. Den oljan fyllde vi på med jämna mellanrum under hela resan. Sen när vi kom hem fick pappa åka till verkstaden med bilen och det visade sig att de inte hade skruvat till en mutter (eller nåt) tillräckligt väl så oljan läckte ut. Slarvpellar!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards