Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

För blyg för att hälsa?

Av Teija - 15 maj 2009 10:40

Ibland när jag möter våra döttrars kompisar så brukar jag tänka på att de är väldigt dåliga på att hälsa. Jag ser ju att de känner igen mig och nog tycker jag att man skall hälsa på folk man känner.


Är det så att de är blyga eller tycker att det är pinsamt?


Brukat prata med våra egna döttrar om detta.


Brukar säga till dem att det är bättre att hälsa en gång för mycket än för lite.


Min egen princip är att hälsa på allt som rör sig;)


Inte så att man skall smöra folk och göra sig till. Kan ju gott säga att om någon kontinuerligt inte säger hej så struntar jag snart i den personen.


Vad tycker ni om det här? Är det jag som är en gammaldags stofil?

 
 
Lena

Lena

15 maj 2009 11:58

Helt rätt!visst ska man hälsa.Det kostar ju inget.
Ha en skön helg Teija och hela familjen.
Så bra att du pratar med dina döttrar om detta!
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

15 maj 2009 16:36

Du är absolut ingen gammal stofil, här på ön hälsar vi hellre en gång för mycket än inte alls!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
catta

catta

15 maj 2009 23:02

hmmm. ja hälsar med på allt som rör sig! man är uppväxt å lärd så!

kanske nervös el rädd att dui inte skall känna igen dem? kan de vara så?

ååå tack för kommentaren , den stärker en så, spec denna svåra tid! har riktigt jobbigt nu , de känns kan ja lova!

trevlig helg på er!
krtamar catta

http://www.hotmom.blogg.se

 
Lena

Lena

16 maj 2009 13:33

Tack vännen för att du skriver till mig!ja ikväll håller vi tummarna för Malena.Hon har en underbar röst,hon kan sjunga.Ha en mysig kväll!
Kram i massor

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

16 maj 2009 18:47

Jag håller med om att man ska hälsa men samtidigt vet jag hur otroligt jobbigt det är om man är så in i hoppsans blyg.
Jag har varit det och säkert har jag smygt förbi utan att hälsa men oftast så gjorde jag det.
Jag hade ont i magen och mådde illa om jag skulle hem till någon och visste att föräldrarna var hemma.
Värst var det nog till pojkvännen (numera maken) och hans syster fyllde år och jag var bjuden och så även en massa släktingar, då kräktes jag på vägen dit :(

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

17 maj 2009 16:36

Självklart ska man hälsa en gång för mycket än en gång för lite.. Det är inte så jobbigt att trycka fram det korta ordet :-)

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

17 maj 2009 22:22

God natt kramen kommer här från mig!har jag stavat fel så beror det på min trötthet.
Ha en bra kommande vecka!
Kram min vän

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

18 maj 2009 11:06

Bra synpunkter Catta och Nena, man skall inte vara för snabb med att tro andra om negativt! Tack för det.
Hoppas ni alla haft en härlig helg, själv har jag varit däckad av halsont och feber som jag lyckats smitta två av döttrarna med.
Annars har helgen varit bra.

Ha en fin vecka! Tack för era kommentarer, kram till er:D

 
Truddelutt

Truddelutt

18 maj 2009 12:51

Men känner man igen en person så är det väl SJÄLVKLART att man hälsar! Bara fånigt att inte göra det, iaf som vuxen. (men tycker nog att även ungdomar borde lära sig att hälsa)

Förresten, kanske inte ska säga för mycket. Ibland kan jag ju möta personer på gatan eller i affären som jag inte ens ser eftersom jag kollar på annat, tänker liksom inte alltid på vilka jag möter utan går i min egna lilla värld. Då kan det ju faktiskt bli så att jag inte hälsar jag heller. Men är ju för att jag inte ser och inte för att jag är högfärdig :). Hoppas iaf att folk då kommer fram till mig och säger Hej.

Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards