Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Teija - 15 maj 2009 10:40

Ibland när jag möter våra döttrars kompisar så brukar jag tänka på att de är väldigt dåliga på att hälsa. Jag ser ju att de känner igen mig och nog tycker jag att man skall hälsa på folk man känner.


Är det så att de är blyga eller tycker att det är pinsamt?


Brukat prata med våra egna döttrar om detta.


Brukar säga till dem att det är bättre att hälsa en gång för mycket än för lite.


Min egen princip är att hälsa på allt som rör sig;)


Inte så att man skall smöra folk och göra sig till. Kan ju gott säga att om någon kontinuerligt inte säger hej så struntar jag snart i den personen.


Vad tycker ni om det här? Är det jag som är en gammaldags stofil?

Av Teija - 15 maj 2009 10:13

Vad det gjorde gott igår med vår utflykt!


Vi åkte vid ett-tiden.


Humöret var på topp förstås. Pappa L var med, det kändes riktigt härligt att fara iväg hela familjen.


Hihi. Straxt efter sjön Krampan så var det rödljus eftersom de höll på med vägarbete. En trafikvakt var utsatt på en fyrhjuling som eskorterade oss ett gott stycke.


Konstig nog mötte vi säker 6-8 polisbilar. Hm. Vad gjorde de ute i buschen?


Tydligen valde vi helt fel väg.


Vi åkte in vid Läggesta och körde på diverse småvägar. Hm. Det var nog den värsta kringelikrokvägen jag varit med om. Vi hörde sedan att förr var det den bästa rallybanan som fanns. Ja, det kan vi tro!


Väl framme vid Rocklösa gård var det dags för ridning. E fick världens mulligaste fjording som heter Mulle och A fick en arab som heter Grattis.


Man kan säga att lektionen var annorlunda mot vad tjejerna är vana vid men de tyckte om den. Vad de fick med sig i bagaget är att sittbenen är viktigaste hjälpen i ridningen. Synd bara att A inte fick en lättare häst att rida.


Efter det for vi vidare till en före detta gruva som heter Bredsjönäs.


Där träffade vi en  mycket trevlig man som ägde området. Vi började med att fika och sedan knackade vi sten fram till klockan halv åtta. Det var roligt och L fick med sig några fina bitar sten hem.


Så köpte vi pizza på hemvägen för att klockan hann bli så pass mycket.


Vi hade en helt underbar dag:D





Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards