Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Tomterött gips mitt i sommaren

Av Teija - 5 juli 2009 13:42

I torsdags hoppade de terräng på ridlägret. Vår E som är 12 år trillade av två gånger...


Eller trillade av... andra gången blev hon avkastad enligt dem som såg på.


Hon fick foten under sig så hon stukade den rejält.


Vi var på röntgen igår och det visade sig att där är en liten fraktur på kanten benet intill fotknölen.


Så det blev en gipsskena i tre veckor.


Hm. Det är de två första gångerna hon ramlat av på de tre år hon ridit. Ridning är ingen ofarlig sport.


Men E kan knappt vänta tills det är dags att få rida igen. Det blir nog Bångbo gård nästa år också...


De har fått så fantastiskt god mat också. Även om det är hästarna som drar mest!


Önskar alla en fin vecka, kramar till er alla:D



 
 
-Nena-

-Nena-

5 juli 2009 18:52

Aj aj inte så kul.
Krya på E!
Ha en bra vecka och kram.

http://nena.bloggagratis.se

 
Pernilla

Pernilla

5 juli 2009 22:55

Åh vad trist. Min E ska på ridläger denna vecka som kommer. Jag är riktigt avundsjuk - vill också åka på ridläger *hihi*
Hälsa "sjuklingen" att hon kryar.

http://hastliv.blogspot.com

 
Anki J.

Anki J.

6 juli 2009 02:00

Aj, vad trist att något sådant ska hända på E:s sommarlov. Hoppas att läkningen går bra och skickar en kram-hälsning till henne

http://www.jankils.se

 
catta

catta

6 juli 2009 21:08

hej där. tråkigt med gipset hoppas de snart blir bra! håller tummar. men tur att de ej är så varmt. då är de jobbigare!

hmmm... ja du ja måste få motivationen tbx med träningen men den avtar med barnen som jämt är sjuka mm!

ge mig lite av din, du är så stark o ser så upp till dig:)
kram o hoppas ni får en underbar semester. skall ni hitta på ngt kul?

kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

10 juli 2009 19:23

Ojoj, stackarn! Inte kul att gå gipsad på sommaren. :(

Hon måste vara duktig din E. Jag ramlade av första gången jag red "på riktigt" på ridskolan. Men inte mitt fel att min häst bockade precis när den sprang ner för en liten backe. Busig häst. :)

Ha en trevlig helg!!!

kram!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards