Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Ibland är det som förgjort...

Av Teija - 14 juli 2009 22:02

Tänka sig att när man far iväg för att man verkligen behöver handla något specifikt - då hittar man det inte!


Och går man och stosar i butikerna (händer inte så ofta i och för sig) då hittar man så mycket grejor så armarna inte räcker till...


Ja, ni vet ju också hur det är när man bara skall köpa smör och så har man handlat upp halva butiken innan man tar sig till kassan;)


Idag skulle jag köpa nya dynor till våra stolar vi har ute.


Men det var som förgjort! Inte hittade jag några jag ville ha.


Suck. Får väl åka och kolla på Ikea då.


Vilken dag som helst;)

 
 
Singo

Singo

14 juli 2009 22:26

Visst är det så... Ibland vill man ha en sak , men kan inte hitta det man söker. Först när man köpt något som var okej, men inte riktigt det man ville ha, då hittar man just det man önskade... fast för sent!

http://singo.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 juli 2009 22:52

Hoppas du haft en mysig kväll du med!tittade på Victorias födelsedag oxå.Som man alltid gör varje år.Synd att du inte hittade några dynor,hoppas på bättre tur på Ikea.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 juli 2009 23:13

Hej Teija jamen det där är hur typiskt som helst. Men kanske hittar du något på Ikea fast risken är ju att du kommer hem med massa andra grejor därifrån med skratt!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

15 juli 2009 08:24

En sak till!! Man ska aldrig gå och handla i en mataffär hungrig. Då kommer man bara hem med massa gottigt.. Oftast hamnar det alldeles för mycket i korgen då med :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra (downismor)

15 juli 2009 09:50

Hej igen!
Jo vi använder tecken med Alice. Hon tecknar mycket men har oxå börjat att prata mer och mer nu. Det kommer fler ord för varje dag och om hon inte kan tecknet för något så hittar hon på ett eget. Som häromdan så ville hon se Ronja Rövardotter på film och då försökte hon säga Ronja och tecknade en cirkel med pekfingret, Det blev Ronjatecknet :)
Jo, vi hoppas förkylningsastman ger med sig. Det har blivit bättre i alla fall. Vi har kollat sköldkörteln varje år och förra gången var värdet lite dåligt men vi skulle vänta tills nästa läkakarbesök så testar vi igen och ser hur det blir. Var bor ni förresten? Om du vill kan du maila mig på sandralinnerstam@hotmail.com
Ha det gott så hörs vi igen. Kram Sandra

 
Ann-Britt

Ann-Britt

15 juli 2009 10:34

För att inte tala om allt man hittar när man inte har råd att köpa något alls, egentligen...

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

15 juli 2009 14:04

Hihi, jag känner igen mig i allt det ni skriver. Det verkar vara lika för alla:D Antingen blir man ruinerad för man hittar för mycket eller så blir det inget fast man hittar det man vill ha - för man inte har pengar just då!
Ha en härlig dag, kramar
Ps, hör av mig till dig Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards