Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Att avstå alkohol för att gå ner i vikt

Av Teija - 17 juli 2009 14:00

Eftersom jag gett mig "dän" på att gå ner i vikt så har jag beslutat att avstå alkohol helt och hållet under en tid.


Började med detta påfund redan för ungefär en och en halv vecka sedan.


Första helgen kändes det allt som en uppoffring när andra i ens sällskap slurpade i sig vin som jag vet är så gott...


Men nu känner jag att gärna kan avstå, det är det värt eftersom det gagnar min avsikt att gå ner i vikt...


Inte för att jag tror att ett glas vin skadar så mycket men det känns väldigt bra att följa sin plan till hundra procent.


Har modifierat planen lite, skall berätta om det längre fram.


I vilket fall som helst har jag lättat lite i vikt men framför allt mår jag mycket mycket bättre:D


Önskar er alla en trevlig kväll!

 
 
Ann-Britt

Ann-Britt

17 juli 2009 14:35

Tack för uppiggande kommentaren om handleden!
Det stämmer nog med vin och vikt, tyvärr. Man blir lite "plufsig" av alkohol och vettet försvinner väl till viss del också, så man tar en kaka till...
Ha en god helg , utan procent!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

18 juli 2009 11:53

Lycka till i fortsättningen!

Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

19 juli 2009 11:09

Tack för peppningen:D

 
Singo

Singo

19 juli 2009 18:52

Så duktigt av dig! Synd att man väljer en sån tråkig tid som sommaren... Men å andra sidan så är det ju aldrig något tillfälle som är bra ellerhur!?

http://singo.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 juli 2009 20:21

Jag har valt bort godis och stora portioner. Men i helgen syndade jag minsann hihi
Ja, ja.. sånt är livet! Nu är det bara på´t igen hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

19 juli 2009 21:51

Ja här har du en till som behöver gå ner i vikt!
Ha det så bra!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

20 juli 2009 17:02

Den enda fördelen med att jag går på ångestdämpande medicin är att jag måste välja mellan ångest och alkohol eller avstå ångest och alkohol och då väljer jag helst att vara utan ångest. Viktnedgång om man är medveten om att aptiten kan öka! :D Äta rätt och inte hoppa över måltider är också a och o. :) Lycka till! :D

http://dreammaddo.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards