Alla inlägg under juni 2009

Av Teija - 4 juni 2009 13:03

Igår morse när jag vaknade så låg jag och tittade på en spindel som sprang runt på innertaket.


Hm. Har ju sett den bo i vårt sovrum men inte kommit mig för att ta ut den. Har väl tänkt att när jag putsar fönstren och byter gardinerna så får den väl avhysas då...


Nåja, hämtade ett stort glas som jag fångade den i - lätt som en plätt. Ut på trappan med den. Men den ville inte ge sig iväg. Vet inte hur länge den satt där.


Så i morse satt en spindel i taket igen.


Tänk om det var samma? Nej då, när jag släppte den ute så såg jag att den var mindre.


Får väl se om vi har fler spindlar som inneboende.


Kanske fångar jag en ny spindel imorgon?!

Av Teija - 3 juni 2009 15:26

Ikväll skall vi iväg och grilla korv samt spela brännboll.


Lite avslutning för E:s klass. Hoppas att lärarna kommer också så vi får tillfälle att avtacka dem som planerat.


A går ju ut nian nu och det visade sig att E som börjar sexan kommer att få hennes lärare. Det känns minst sagt bra.


Hoppas att vi slipper regnet ikväll. Det har varit fram och tillbaka hela dagen. Det till och med haglade förut.


Säger bara heja solen!


Önskar er andra en trevlig och förhoppningsvis solig kväll:D

Av Teija - 2 juni 2009 15:26

Hm. Kanske i alla fall;)


Lite mysigt är det med regnet bara det inte håller på för länge. De nyplanterade blommorna får ordentligt med vatten i alla fall.


Här sitter jag och är så rackarns trött. Ont i halsen har jag igen. Fast på ett annat sätt än förra veckan. Hihi, intressant eller hur;)


Nu har jag börjat ta Mivitotal med en massa vitaminer och mineraler för att stärka mig lite.


Förhoppningsvis i alla fall!



Av Teija - 1 juni 2009 11:40

Jag är alldeles förundrad över hur mycket mygg det är i år.


När vi åt lunch ute på altanen igår så hade vi dukat i skuggan under sekvojatädet.


Haha, bara att inse att man är ju poppis - bland myggorna alltså;)


Gissa sedan hur det var på kvällen när jag planterade blommor i utekrukorna?!


Så många och ettriga - har aldrig varit med om maken! Skall det bli tropik här framöver månne?


Har du också mer mygg än vanligt där du bor?


Eller har alla flyttat hit till oss;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards