Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Snart är det vår igen...

Av Teija - 14 oktober 2009 11:19

Tussilago från vår backe   Blåsippa   Krokus 2009  


Tänka sig.


På vintern när man tittar i tidningen på hur vädret och temperaturen skall bli, då är det vitt och blått i tabellen som gäller.


Nu har det ju varit sommar och då är vi bortskämda med att det varit orange och rött...


Men nu så är det höst och snart vinter och då ser man att nu kryper vi tillbaka till det blå... just nu är det grönt.


Haha.


Det är bara att ta på sig dunjackan och hålla ut lite så är det snart vår igen:D


Ha en fin dag:D

 
 
lollo

lollo

14 oktober 2009 16:07

Dunjackan är redan framme...den sitter inte i vägen.
Imorse var det -3 grader här hemma och blåsigt.Det riktigt bet i kinderna..Huuu!
Men bara att se glad ut..vintern kommer smygande hela tiden.

Kramar!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

14 oktober 2009 17:33

Yllemameluckerna på, snart växlar jag upp till hela långkalsingar. Dem bor jag i tills maj månad.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 oktober 2009 19:39

Längtar till våren = )))

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

14 oktober 2009 19:44

Din rubrik låter härlig. Jag är verkligen inte förtjust i vintern. Särskilt eftersom vi i Skåne inte får njuta av gnistrande vit snö som ligger kvar utan det blir bara snöblask och trist.
Suck, jag biter ihop och ser fram emot våren.

Tack för dina kommentarer / Lotta

http://lottans.bloggagratis.se

 
Pernilla

Pernilla

14 oktober 2009 21:30

HUR kan du säga att snart är det vår? Herregud det blir värre (mycket värre) innan det blir bättre. Hualigen vad jag HATAR vinter, kyla och framför allt mörker. Jag önskar man kunde gå i idé fram till 1 april. Blääää

Men kram ändå *hihi*

http://hastliv.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

14 oktober 2009 21:38

Min vinterjacka har också fått komma fram från garderoben..
Idag var det bara 5 grader på dan.. brrr

Ha en bra kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

15 oktober 2009 10:19

Vänta lite nu bara Pernilla, snart är vi allt där - mitt i våren igen!

Hm, det är väl bara att bita ihop som Lotta skriver till dess då och försöka mysa i dunjackorna och strumpbyxorna... hahaha

Ha det så bra och kram:D

 
Maddo

Maddo

15 oktober 2009 22:45

Jag som gillar hösten!

Jag håller med dig där! Ibland är jag inte inne på ett tag men man läser ikapp! =) Härligt att höra att vi har det gemensammt! :) Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Ingen bild

Teija

16 oktober 2009 11:44

Det är väl så Maddo att det är svårt att hinna med att hänga med;) så då är det kappläsning som gäller.!

Gillar också hösten egentligen, bara det att det är så trist att det är så mörkt!

Ha en fin helg, kramar

 
Truddelutt

Truddelutt

17 oktober 2009 17:47

Mm, det är ju faktiskt bara *räknar* runt fyra månader kvar innan våren är på g. Hoppas jag iaf. :)¨

kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards