Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Teija - 28 oktober 2009 23:40

På den mejlinglista för diabetes jag är med på reagerar många starkt på att det ibland skrivs i tidningarna att det är kosten som är en orsak till att man får diabetes.


För min egen del reagerar jag inte på det för min övertygelse är den faktiskt är en bidragande orsak.


Men för att det skall vara så krävs att alla de andra pusselbitarna rent genetiskt skall finnas där så att bukspottskörteln faktiskt blir uttröttad och ger upp.


Det är helt enkelt det som det handlar om. Pusselbitar.


Det forskas ju på det. Väldigt spännande och väldigt hoppfullt tycker jag:D


Ps, läs även det jag skrev här!





Av Teija - 28 oktober 2009 23:26

Ja, idag var vi på bio och det var trevligt.


Den stora behållningen i filmen Julie och Julia är förstås Meryl Streep. Hon är fantastisk!


Filmen bjöd på en hel del härliga skratt faktiskt och all matlagning gjorde att i alla fall jag som inte kunnat äta ordentligt på grund av dagens tandläkarbesök blev fruktansvärt hungrig.


Får nog köpa kokboken och testa om det är så gott som de säger i filmen;)


Den är lite lång, runt två timmar men en riktig mysfilm att koppla av till och ha det gott:D


Av Teija - 28 oktober 2009 23:19

Igår kväll så kom vår 16-åriga A:s klasskompisar till oss och sov över. Inte alla 28 utan bara fyra av dem... hihi, hann du bli lite imponerad där eller?;)


Det bakades pizza, kollades på film tills de stupade på madrasser i vardagsrummet. Tänka sig, bohemiskt som bara den!


Själv åkte jag till tandis igen. Men huvaligen, visdomstanden som skall dras ut bara smular sönder sig så nu skall den opereras ut på tisdag. Usch, jag fasar lite. Bedövningen tog inte ens ordentligt så det blev många sprutor. Tur att de inte känns efter att den första är lagd.


Som sagt var: sammangaddat på alla vis!



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards