Alla inlägg den 14 september 2009

Av Teija - 14 september 2009 21:41

Ikväll har jag varit på föräldramöte för M som är 18 år och har Downs syndrom.


Det blev ju så att det blev en rätt stor förändring för henne i och med att hennes lärare slutade eftersom hennes klass blev splittrad in i de andra klasserna. Det fungerar nu i alla fall bra, vilket verkligen är glädjande. Bra personal och underbar klasslärare:D


Det enda som bekymrar mig är att M tycker att det är för mycket praktiskt i skolan. Kök, miljöträning ute osv.


Hon vill plugga. Räkna och läsa! Eller dansa och sjunga.


När lärarna frågade om de fick ta hem eleverna för att göra praktiska saker som att räfsa löv var jag tvungen att säga som det var.


M måste få säga ifrån om hon inte vill vara med! Så jag sade att löv det räfsar vi här hemma. Men om hon vill det så är det ju ok för mig...


Men jag kan ju fatta att för de elever som inte har någon trädgård är det ju bra.


Hm. Jag kände mig som en padda, men det är ju vi här hemma som får höra M:s klagande.


Ha en superbra kväll:D

Av Teija - 14 september 2009 11:43

Helgen gick som vanligt i ett huj!


Men jag vet inte vad som tagit åt mig.


Helt plötsligt har jag börjat titta på finsk tv samt lyssna på finska program på radion. Back to basic eller vad;) Haha, jag har ju aldrig bott i Finland men kanske finns det en rotspets där i alla fall.


Så att på torsdag börjar veterantv. Hihi. Kanske man borde kolla in det. Om inte annat så är ju programledarna sköna;)


Hoppas att du haft en fin helg precis som jag!


Nu kör vi, för snart är det ju fredag igen:D


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards