Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Tvättstugeevighetsarbetet;)

Av Teija - 8 september 2009 13:10

Hihi, har du bytt lina på en torkställning någon gång?


Gjorde det igår och jag är glad att min man var hygglig och hjälpte mig med det projektet. Linan var väldans lång...


Det är så härligt att torka tvätten utomhus! Passar verkligen på nu när det inte finns pollen i luften för maken är väldigt allergisk.


Har tvättat undan i tvättstugan och inte är jobbet där slut för det!


Det känns som stryktvätten tittar lite elakt på mig... Kan inte låta bli att glo lite ment tillbaka;)


Ha en alldeles härlig dag:D


Ps: gillar den nya designen som finns för oss som bloggar här:D


 
 
medresenärskan

medresenärskan

8 september 2009 15:11

Jag gillar inte det här nya som man måste traggla sig igenom ... Jag gör som du ... tvättar. Jag har tapetserat tvättstugan så nu känns den delen fräsch och då vill man ju tvätta och stryka undan också ... så tala om att designen på bloggen kom lite olämpligt. Får ta lite mera i den sen.
Kram på dig min vän !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

8 september 2009 21:36

Jo jag har testat och det hela slutade med att jag köpte ny torkvinda *S*


Gillar också det nya mer och mer.

http://nena.bloggagratis.se

 
jensan

jensan

9 september 2009 08:41

Åh tackar=)
Ja på nåt sätt känns det som frukten man plockar hos sig själv smakar mycket bättre, säker dock bara inbillning men ändå..ler.. man vet ialla fall va den har och inte har utsatts för!
Tack jag önskar dig detsamma, en riktigt bra dag:-)

http://jensan79.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 september 2009 08:46

Ja det blir säkert bra när man vant sig. :)

Tänk, jag får aldrig någon stryktvätt. Mina kläder stryks bara i absoluta nödfall.

Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

9 september 2009 11:41

Hos oss är det svårt att hänga ut tvätt nu..
På hösten passar dom flesta på att elda upp saker som dom samlat på sig under sommaren..
Kläderna stinker bara rök i sånt fall :-)

Men visst är det härligt att få torka tvätten ute när ingen eldar..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Teija

9 september 2009 14:35

Jaa du Nena, det var nära att vi gjorde det med;)

Borde göra som du Truddelutt och köra mer strykfritt.. Hur nu det skall gå till!

Inget vidare om tvätten luktar eld. Det låter ju inte alls så bra!

Ha en finfin eftermiddag:D

 
Ann-Britt

Ann-Britt

9 september 2009 17:42

Låter inte som byta lina, är något projekt som passar mitt tålamod. Det ska gå snabbt och inte sno ihop sig när jag kommer igång.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Pernilla

Pernilla

10 september 2009 22:23

Att torka tvätt utomhus är bland det bästa som finns - det luktar så himla gott. Gör som jag, strunta i att stryka kläderna. Stryk precis innan du ska använda dem. Om man är nog när man hänger sina kläder på tork så behövs det mest inte ens strykas och tänk bara vad många sköna timmar du sparar på det ;)
KRAM

http://hastliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Teija

14 september 2009 12:25

Jo det är sant att om man hänger riktigt slätt så blir det mindre att stryka. Tack för påminnelsen Pernilla:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards