Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Det där med självdisciplin...

Av Teija - 9 september 2009 14:51

Idag hade jag tänkt att jobba på kontoret och rensa en massa papper och annat. Hihi, ibland är det en nackdel att sitta hemma och jobba för det är så lätt att göra annat än det man tänkt...


Var ute på en skön lunchpromenad med Nicko. Det är helt underbart ute, närmare 25 grader varmt. Rosorna blommar för fullt och svamparna poppar upp i gräsmattan över natten. Tänk om de vore ätbara! Fast den på bilden växer på en trädstam.


Efter promenaden har jag tagit hand om M som är sjuk, rensat kaninburen och varit i tvättstugan och stirrat på stryktvätten. Hm. Inte så mycket rensat på kontoret alltsåOskyldig


Nåja, det får bli imorgon då.


Ha en fin eftermiddag och kväll!


rosor   Svamp  



 
 
Ingen bild

Truddelutt

9 september 2009 16:37

Ja det är ju helt underbart varmt ute. Synd att det blåser bara.
Det som är så bra med saker som måste göras är ju att det man inte gör idag kan man göra en annan dag. ;)

Trevlig kväll!
Kram

 
Medresenärskan

Medresenärskan

9 september 2009 16:52

Vackra rosor du har och svamparna pryder sin plats verkligen ... Ja, det är högsommarvärme idag. En underbar förmiddag har vi haft här där jag bor. Ja, det är fint nu också men lite kyligare för det har börjat att blåsa.

Du, det där med att sitta hemma och jobba då fordras det självdisciplin ...
Ha en god kväll
KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

9 september 2009 17:44

Visste inte att man kunde stirra den slät och fin, den där tvätten. Det ska jag prova någon gång.
Ha en god kväll!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

11 september 2009 13:28

Fick detta tipset på Skogsfruas blogg och här är många goda skratt
http://iskall.bloggagratis.se/

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

12 september 2009 10:57

Jag har ocå förmånen att kunna arbeta hemma ibland. Känner igen mig i att det kan vara problem med att hålla mig tillräckligt diciplinerad för att jag bara det jag ska. Det kan vara väldigt mycket annat som lockar samtidigt.
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards