Direktlänk till inlägg 16 september 2009

"Gå-och-skäm-bort-dig-och-köp-lite-rysch-pysch-kurs" - finns det? :)

Av Teija - 16 september 2009 17:01

Det är då inte ofta som jag shoppar loss.


Det brukar alltid sluta med att jag köper något till familjen istället. Eller en ny kastrull eller något sådant;)


Borde gå någon sådan där gå-och-skäm-bort-dig-och-köp-lite-rysch-pysch-kurs.


Någon som vet om det finns någon sådan?


Min familj uppmuntrar mig verkligen att köpa saker till mig själv. I synnerhet min man som nog har tröttnat på att se samma gamla kläder hela tiden.


Nåja, det är bara att härda ut. Om fem kilo så där kanske motiovationen kommer?!


Hoppas att du haft en superbra dag precis som jag:D




 
 
Sussi

Sussi

16 september 2009 21:36

Jag gör både och! Jag både skämmer bort sambon och mig själv med shopping :-)
Det är ju så kul att handla så det spelar ingen roll vem jag ger till bara jag får göra det hihi

Ha en trevlig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

16 september 2009 22:05

Visst är det roligt att ge...........men istället för att köpa något snyggt till dig själv så ge dig en behandling, massage eller fotvård!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

17 september 2009 15:51

Jag är likadan. Går och letar till mig själv och kommer hem med något till någon annan.
Jag vill köpa till mig själv men hittar liksom inget.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

17 september 2009 18:39

Nej, skit i bantningen och var glad över att du är frisk och njut av dagen. Handla på!!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

17 september 2009 22:12

Du kan få komma och gå på kurs hos mig *ler*.Gubben här hemma säger att jag shoppar för mycket och att vore det tävling skulle jag vinna..ops!
Skäm bort dig oxå ibland det är du säkert värd....
Kramar!
PS. Var glad för den du är,vad du en väger..allt kommer innefrån.Och var stolt för den du är.

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

18 september 2009 09:53

Min syster var sådan, men efter ett par vändor på stan med mig har hon börjat skäma bort sig själv lite mera :)
Mitt tips är att du tar en heldag på stan med en god vän som verkligen gillar att shoppa, ät lunch, känns inga krav att du måste köpa ngt utan bara häng på din vän (obs inget får köpas till familjen).
Upprepa detta en gång i månaden så kommer det nog släppa ;)

http://www.missvivis.se

 
Ingen bild

Teija

18 september 2009 09:57

Vad bra tips ni kommer med! Tack så mycket, de behövs verkligen.
Ha en riktigt bra fredag, kramar:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards