Alla inlägg den 18 november 2008

Av Teija - 18 november 2008 15:14

Sitter här vid datorn och försöker jobba men jag är lite för splittrad för det idag. Tur att man är sin egen chef:) (Är nog stressad över att jag skall till tandis imorgon och fortsätta med rotfyllningen. Även om det inte gjorde ont så är det så jobbigt att gapa så länge!)


Regnet det bara öser ner. Oj, vad det är grått och fast klockan bara är kvart över tre så skymmer det på rejält.


Min man har sett till att däcken blivit skiftade idag. Brukar alltid vara sen med det...


Nåja, tiden går så fort så snart är det vår igen... Kan inte hjälpa men jag längtar!

Av Teija - 18 november 2008 13:44

När jag var 10 år så bodde vi ett slag i en lägenhet i Järna utanför Södertälje. Det var faktiskt ganska mysigt för mig som var van att bo i hus! Det bästa var ju att det fanns så många kompisar på gården. Jag minns jag var ute på kvällarna och vi lekte allt möjligt.


I huset bredvid bodde en äldre dam som hade en fågel som var väldigt tam. Hon brukade låta barnen komma in och så fick man sticka in fingrarna genom gallret så kunde man klia fågeln.


Efter att tre ungar kliat den lilla fågeln var den min tur. Men då ville den inte längre. Det fick vara färdigkliat!


Då förkunnade den gamla damen att "ja, den känner nog att du är från ett annat land".


Hihi, det ju hon själv som hade fördomar mot utlänningar (fast jag är ju både född och uppvuxen här) - inte den lilla pippin!


Hur dumt som allra helst...



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards